Επανασχεδιασμός των δρομολογίων του ΟΣΕ προς την Δυτική Θεσσαλία
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ, κον ΔΗΜΗΤΡΙΟ ΡΕΠΠΑ.
ΘΕΜΑ: «Επανασχεδιασμός των δρομολογίων του ΟΣΕ προς την Δυτική Θεσσαλία».
Στο πλαίσιο του επανασχεδιασμού των δρομολογίων όλου του δικτύου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θεωρείται σκόπιμο να εξεταστούν ορισμένες μεταβολές, που αφορούν τα δρομολόγια προς την Καρδίτσα και την Δυτική Θεσσαλία. Ήδη μετά τις τελευταίες τροποποιήσεις, πολλές είναι οι διαμαρτυρίες των επιβατών για :
- Την υπερβολική τιμή του εισιτηρίου των αμαξοστοιχιών IC 47 & IC 48 σε σχέση με τα άλλα ανταγωνιστικά μέσα μεταφοράς αλλά και σε σχέση με τις υπηρεσίες που παρέχει στον επιβάτη – πελάτη,
- Τις συνεχείς καθυστερήσεις στις αφίξεις των συρμών, αφενός λόγω της κάκιστης κατάστασης της γραμμής στο τμήμα «Τιθορέα-Δομοκός» και αφετέρου λόγω των συνεχών βλαβών των συρμών,
- Τις επιπλέον σταθμεύσεις των αμαξοστοιχιών IC 47 & IC 48 σε μικρούς σταθμούς του δικτύου, στην διαδρομή μεταξύ Παλαιοφαρσάλου – Αθηνών, κάτι που δεν ανταποκρίνεται στον χαρακτηρισμό ως αμαξοστοιχίας ποιότητας IC.
- Την ανεπάρκεια των προσφερόμενων θέσεων στις αμαξοστοιχίες 884 / 885 & 591 / 592 ειδικά τα Σαββατοκύριακα και αργίες.
- Την έλλειψη περισσοτέρων δρομολογίων προς/από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα & Βόλο.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών λοιπόν προτείνονται μια σειρά παρεμβάσεων, που στοχεύουν στην αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών, που καθιστούν το τρένο ελκυστικότερο ενώ ταυτόχρονα είναι οικονομικά συμφέρουσες για την λειτουργία του οργανισμού.
Πιο συγκεκριμένα προτείνεται:
- η επαναδρομολόγηση του ζεύγους των τοπικών αμαξοστοιχιών 1885 / 1888 «Καλαμπάκα – Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα», με σκοπό την επαναφορά των πετυχημένων ανταποκρίσεων με τις αμαξοστοιχίες 501 & IC 55 για Αθήνα και IC 52 & IC 54 για Θεσσαλονίκη και την δρομολόγηση επιπλέον βαγονιών, ιδιαιτέρως κατά τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες.
- η τροποποίηση της ώρας αναχώρησης της αμαξοστοιχίας IC 48 «Αθήνα-Καλαμπάκα», η οποία σήμερα αναχωρεί από τον Σ.Σ Αθηνών (Σταθμό Λαρίσης) την 15:53 ώρα και αφικνείται στον Σ.Σ Καλαμπάκας την 20:12 ώρα. Συγκεκριμένα προτείνεται η εν λόγω αμαξοστοιχία να ξεκινά από την Αθήνα δύο ώρες αργότερα, ώστε να αφικνείται στον Σ.Σ Καλαμπάκας περί ώρα 22:30. Ακολούθως προτείνουμε ο συγκεκριμένος συρμός να αναχωρεί για το Μηχανοστάσιο Λάρισας περί ώρα 00:00, ώστε να ανταποκρίνεται στον Παλαιοφάρσαλο με την αμαξοστοιχία 605 (00:59) προς Αθήνα.
- να παραμείνει ως έχει το εξαιρετικά επιτυχημένο δρομολόγιο 591 / 592 «Καλαμπάκα-Θεσσαλονίκη-Καλαμπάκα», και να δρομολογηθεί επιπλέον και άλλο απευθείας δρομολόγιο στην ίδια διαδρομή.
- Με την επαναδρομολόγηση του IC 47 / 48 και εφόσον το δρομολόγιο IC47/IC48 «Αθήνα-Καλαμπάκα-Αθήνα» παραμείνει ως αμαξοστοιχία ποιότητας IC, να δρομολογείται καθαρός και ανακατασκευασμένος συρμός AEG, το συμπλήρωμα ποιότητας να εισπράττεται μόνο στο τμήμα Παλαιοφαρσάλου – Αθηνών και να σταθμεύει μόνο στους μεγάλους σταθμούς της διαδρομής (Λιανοκλάδι, Λειβαδιά, Θήβα, Οινόη). Ταυτόχρονα στο τμήμα «Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα», η αμαξοστοιχία IC 47 / IC 48 να χαρακτηρίζεται ως ταχεία προτεραιότητας και να μην εισπράττεται συμπλήρωμα ποιότητας ώστε να χρησιμοποιείται από το επιβατικό κοινό για τις ενδοθεσσαλικές μετακινήσεις.
- με την έναρξη της θερινής περιόδου και λόγω της μετακίνησης πλήθους παραθεριστών προς την περιοχή του Πλαταμώνα Πιερίας οι αμαξοστοιχίες 591/592 «Καλαμπάκα-Θεσσαλονίκη-Καλαμπάκα» να εκτελούνται από ελκόμενους συρμούς αντί των Α/Α AEG που χρησιμοποιούνται σήμερα, ώστε να είναι εφικτή η προσθαφαίρεση βαγονιών ανάλογα με την επιβατική κίνηση. Εξυπακούεται ότι στην ηλεκτροκίνητη γραμμή «Παλαιοφάρσαλος-Θεσσαλονίκη» η έλξη μπορεί να εξασφαλίζεται από Η/Α HellasSprinter, μειώνοντας κατά πολύ το λειτουργικό κόστος, ενώ στο τμήμα Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας η έλξη του παραπάνω συρμού θα εξασφαλίζει ντηζελάμαξα. Έτσι και θα υπάρξει πολύ μεγάλη εξοικονόμηση καυσίμων και η μετακίνηση των επιβατών θα γίνεται πιο γρήγορα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον.
- την αύξηση των δρομολογίων προς Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Λάρισα – Βόλο.
Επειδή ο Σιδηρόδρομος για πολλές δεκαετίες αποτελούσε προσφιλές μέσο μετακίνησης του πληθυσμού της δυτικής Θεσσαλίας και της Καρδίτσας, με την δυνατότητα μεταφοράς μεγάλου αριθμού επιβατών και όγκου εμπορευμάτων,
ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός,
εάν δύναται να εξεταστούν και να υλοποιηθούν, στα πλαίσια του επανασχεδιασμού των δρομολογίων όλου του δικτύου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι ως άνω προτάσεις σχετικά με τα δρομολόγια εξυπηρέτησης των επιβατικών αναγκών της δυτικής Θεσσαλίας;